5 kladných účinků para ořechů na zdraví


Zdroj: commons.wikimedia.org
Zdroj: commons.wikimedia.org

Para ořechy jsou ořechy pocházející ze stromu jménem juvie ztepilá z pralesů Jižní Ameriky. Ořechy nejenom že spoustě lidem chutnají, ale mají také některé kladné účinky na lidský organismus.

1. Snižuje hladinu škodlivého cholesterolu

Para ořechy jsou bohaté na omega-3 mastné kyseliny, kyselinu palmitovou a kyselinu olejovou a právě tyto látky jsou dobré v redukci škodlivého cholesterolu.

2. Chrání pokožku

Selen přítomný v para ořeších je dobrý pro vaší pokožku, zlepšuje její elasticitu a zabraňuje předčasnému stárnutí pokožky. Zinek v těchto ořeších může být také dobrý při odstraňování akné.

3. Podporuje při hubnutí

Hladiny vlákniny, bílkovin a dalších živin v para ořeších mohou zlepšit vaše hubnutí. Tyto ořechy svojí sytostí zabrání přejídání, proto snadněji odoláte při chuti na něco nezdravého. I ořechů moc však škodí, proto jich nejezte více než 8 denně.

4. Podporuje zdraví zubů a kostí

Díky obsahu mědi a fosforu pomáhají para ořechy udržovat vaše kosti a zuby zdravé.

5. Léčí Alzheimerovu chorobu

Protizánětlivé a antioxidační vlastnosti selenu mohou zabránit rozvoji Alzheimerovy choroby. Obsahuje rovněž látky, které jsou zodpovědné za správnou funkci mozku.

Rady před jezením para ořechů

I přes to, že para ořechy mají na zdraví kladné účinky, mají také poměrně vysoký obsah nasycených mastných kyselin, proto byste měli konzumovat maximálně 6 – 8 ořechů za den. Před konzumací je také dobré para ořechy namočit ve vodě, snížíte tím tak obsah kyseliny, která může dráždit váš žaludek.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

5 kladných účinků para ořechů na zdraví

log in

reset password

Back to
log in